Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik / Gunnar Lindström, Lars Åke Pennlert.
Materialtyp:![Text](/opac-tmpl/lib/famfamfam/BK.png)
- 9789197558488
- 370.1 23/swe
- Eab
Exemplartyp | Aktuellt bibliotek | Avdelning | Hyllsignatur | Status | Förfallodatum | Streckkod | Exemplarreservationer | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Hylte folkbibliotek Magasin | Vuxen | Eab (Liknande titlar(Öppnas nedan)) | Tillgänglig | 80061242868 |
Liknande Hylte folkbibliotek titlar, Placering: Magasin, Avdelning: Vuxen Stäng hyllsökare (Dölj hyllsökare)
Att lära till lärare. Lärares yrkeskunskaper. Kunskap och lärande. Undervisning. Didaktik. Förhållandet undervisningsteori – undervisningspraktik. Lärares yrkesspråk. Didaktisk översiktskarta. Undervisningens dimensioner (Syfte, mål och innehåll). Tre exempel på didaktisering av innehåll. Metoder. Undervisningens villkor (Skolans uppdrag, fostran och värdegrund, läraren och arbetslaget, lärares kompetenser, eleven, elevinflytande, ramfaktorer, föräldrar). Didaktiska analyser. Metoder. Yrkesetiska principer. What is teaching? Teacher knowledge and competence. Teaching analysis and teacher competencies. Social-. content- and didactic competence. Dimensions of teaching. Objectives for learning. Aspects of the learner. Processing content in teaching. Methods. Context, conditions and frame-factors in teaching.
Det finns inga kommentarer om exemplaret.