Syndetics omslagsbild
Bild från Syndetics

Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik / Gunnar Lindström, Lars Åke Pennlert.

Av: Medverkande(n): Materialtyp: TextTextSpråk: Svenska Utgivningsuppgift: Umeå : Fundo Förlag, 2016Utgåva: 6. upplBeskrivning: 93 s. ill. 24 cmISBN:
  • 9789197558488
Ämnen: DDK-klassifikation:
  • 370.1 23/swe
Annan klassifikation:
  • Eab
Innehåll:
Att lära till lärare. Lärares yrkeskunskaper. Kunskap och lärande. Undervisning. Didaktik. Förhållandet undervisningsteori – undervisningspraktik. Lärares yrkesspråk. Didaktisk översiktskarta. Undervisningens dimensioner (Syfte, mål och innehåll). Tre exempel på didaktisering av innehåll. Metoder. Undervisningens villkor (Skolans uppdrag, fostran och värdegrund, läraren och arbetslaget, lärares kompetenser, eleven, elevinflytande, ramfaktorer, föräldrar). Didaktiska analyser. Metoder. Yrkesetiska principer. What is teaching? Teacher knowledge and competence. Teaching analysis and teacher competencies. Social-. content- and didactic competence. Dimensions of teaching. Objectives for learning. Aspects of the learner. Processing content in teaching. Methods. Context, conditions and frame-factors in teaching.
Taggar från det här biblioteket: Den aktuella titeln har inga taggar från det här biblioteket. Logga in för att lägga till taggar.
Betyg
    Medelbetyg: 0.0 (0 röster)

Att lära till lärare. Lärares yrkeskunskaper. Kunskap och lärande. Undervisning. Didaktik. Förhållandet undervisningsteori – undervisningspraktik. Lärares yrkesspråk. Didaktisk översiktskarta. Undervisningens dimensioner (Syfte, mål och innehåll). Tre exempel på didaktisering av innehåll. Metoder. Undervisningens villkor (Skolans uppdrag, fostran och värdegrund, läraren och arbetslaget, lärares kompetenser, eleven, elevinflytande, ramfaktorer, föräldrar). Didaktiska analyser. Metoder. Yrkesetiska principer. What is teaching? Teacher knowledge and competence. Teaching analysis and teacher competencies. Social-. content- and didactic competence. Dimensions of teaching. Objectives for learning. Aspects of the learner. Processing content in teaching. Methods. Context, conditions and frame-factors in teaching.

Det finns inga kommentarer om exemplaret.

för att skicka en kommentar.

Teknik från Koha