Nukhustīn rūz-i Rāfā / av David Mills ; illustrerad av Lizzie Finlay ; persisk text av Peter Naydavood ; svensk text av Ingelöf Winter.
Materialtyp: TextSpråk: Persiska Språk: Persiska Originalspråk: Engelska Språk: Svenska Originalspråk: Engelska Utgivningsuppgift: London : Mantra Lingua, 2019Beskrivning: 24 onumrerade sidor illustrationer 24 x 28 cmInnehållstyp:- text, still image
- unmediated
- volume
- 9781787847668
- Rafas första skoldag [Parallelltitel]
- نخستين روز رافا
- Mills, David, 1967- Rafa's first day
- Mills, David, 1967- Rafa's first day
- Hqcaee(yb),uf
- Hcf(yb)
Exemplartyp | Aktuellt bibliotek | Avdelning | Hyllsignatur | Status | Kommentarer | Förfallodatum | Streckkod | Exemplarreservationer | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Böcker | Hylte folkbibliotek Världshyllan | Världslitteratur | ufHqca (Liknande titlar(Öppnas nedan)) | Tillgänglig | Persiska | 80072215901 |
Liknande Hylte folkbibliotek titlar, Placering: Världshyllan, Avdelning: Världslitteratur Stäng hyllsökare (Dölj hyllsökare)
ufHqca Majara-yi almas | ufHqca Īliyā-yi kūchak / | ufHqca Månen var inte bara min / | ufHqca Nukhustīn rūz-i Rāfā / | ufHqca Khvahar-i ki?. Vems syskon? / | ufHqca Mūngo dūst-i tāzih piydā mī kunad / | ufHqca Magih tarsūyī, Ālfuns Ubary? / |
Anpassad för PENpal
På omslag: "Persiska & svenska"
Rafa älskade att prata. Han pratade medan han förberedde sig för sin första skoldag, men när han väl kom fram till skolan slutade han prata. Inte för att han var olycklig: han tyckte om att bygga saker och gillade att skriva, men ändå sa han ingenting. Upptäck vad som slutligen får Rafa att prata! Tips: använd boken för att prata med barn om hur det kan vara när man börjar på dagis, förskola, eller grundskola. Känns det likadant när man byter förskola? Hur kan man stödja en ny klasskamrat och få hen att känna sig välkommen? Varför tror barnen Rafa inte pratar? Vad kan det betyda när man inte pratar?
Parallelltext på persiska och svenska
Translitterering enligt LC:s tabell
Det finns inga kommentarer om exemplaret.