Syndetics omslagsbild
Bild från Syndetics

Nukhustīn rūz-i Rāfā / av David Mills ; illustrerad av Lizzie Finlay ; persisk text av Peter Naydavood ; svensk text av Ingelöf Winter.

Av: Medverkande: Materialtyp: TextTextSpråk: Persiska Språk: Persiska Originalspråk: Engelska Språk: Svenska Originalspråk: Engelska Utgivningsuppgift: London : Mantra Lingua, 2019Beskrivning: 24 onumrerade sidor illustrationer 24 x 28 cmInnehållstyp:
  • text, still image
Medietyp:
  • unmediated
Bärartyp:
  • volume
ISBN:
  • 9781787847668
Annan titel:
  • Rafas första skoldag [Parallelltitel]
  • نخستين روز رافا
Inkluderade verk:
  • Mills, David, 1967- Rafa's first day
  • Mills, David, 1967- Rafa's first day
Ämnen: Genre/form: Annan klassifikation:
  • Hqcaee(yb),uf
  • Hcf(yb)
Sammanfattning: Rafa älskade att prata. Han pratade medan han förberedde sig för sin första skoldag, men när han väl kom fram till skolan slutade han prata. Inte för att han var olycklig: han tyckte om att bygga saker och gillade att skriva, men ändå sa han ingenting. Upptäck vad som slutligen får Rafa att prata! Tips: använd boken för att prata med barn om hur det kan vara när man börjar på dagis, förskola, eller grundskola. Känns det likadant när man byter förskola? Hur kan man stödja en ny klasskamrat och få hen att känna sig välkommen? Varför tror barnen Rafa inte pratar? Vad kan det betyda när man inte pratar?
Taggar från det här biblioteket: Den aktuella titeln har inga taggar från det här biblioteket. Logga in för att lägga till taggar.
Betyg
    Medelbetyg: 0.0 (0 röster)
Bestånd
Exemplartyp Aktuellt bibliotek Avdelning Hyllsignatur Status Kommentarer Förfallodatum Streckkod Exemplarreservationer
Böcker Böcker Hylte folkbibliotek Världshyllan Världslitteratur ufHqca (Liknande titlar(Öppnas nedan)) Tillgänglig Persiska 80072215901
Antal reservationer: 0

Anpassad för PENpal

På omslag: "Persiska & svenska"

Rafa älskade att prata. Han pratade medan han förberedde sig för sin första skoldag, men när han väl kom fram till skolan slutade han prata. Inte för att han var olycklig: han tyckte om att bygga saker och gillade att skriva, men ändå sa han ingenting. Upptäck vad som slutligen får Rafa att prata! Tips: använd boken för att prata med barn om hur det kan vara när man börjar på dagis, förskola, eller grundskola. Känns det likadant när man byter förskola? Hur kan man stödja en ny klasskamrat och få hen att känna sig välkommen? Varför tror barnen Rafa inte pratar? Vad kan det betyda när man inte pratar?

Parallelltext på persiska och svenska

Translitterering enligt LC:s tabell

Det finns inga kommentarer om exemplaret.

för att skicka en kommentar.

Teknik från Koha